Звернення чи запит. Чим керуватись?

17 Лют 2017 / 06:14 | Переглядів: 1341

податкова електронний сервіс дфс

Як зазначили у Тернопільській ОДПІ у січні 2017 року до інспекції надійшло 3 запити пронадання публічної інформації. Отримані запити розглянуто у встановлений законом термін, однак по двох - відмовлено в зв'язку із недопуском до розголошення інформації з обмеженим доступом.

Запитувачі зверталися з проханням надати інформацію щодо:

- відкритих рахунків в банківських установах іншими особами;

- сплати податків до бюджету.

Враховуючи вказане, Тернопільська ОДПІ доводить до уваги запитувачів про основні аспекти реалізації Закону України "Про доступ до публічної інформації", які заслуговують доуваги:

1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:

- правовими підставами;

- визначенням понять;

- формами;

- строком розгляду;

- змістом;

- вимогами оформлення.

2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України "Про доступ до публічної інформації" цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, асаме Законом України "Про звернення громадян".

3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України "Про звернення громадян".

4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статей 1 та 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Станом на сьогодні, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на офіційному веб-порталі ДФС України оприлюднено 43 набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних (додаток 1).

5. Відповідно до ст. 5 Закону України "Про звернення громадян" письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобівелектронного зв'язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) іззазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку зним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Відповідно до вимог Наказу Міністерства фінансів №52 від 11.02.2016 р, електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.

Згідно із статтею 8 Закону письмове звернення без зазначення місця проживання, непідписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Відділ організації роботи Тернопільської ОДПІ

Теги →

Розповсюдити

Використання матеріалів сайту дозволяється при умові посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на сайт t-v.te.ua.

Редакція газети «Тернопіль вечірній» (t-v.te.ua) може не розділяти точку зору авторів статей і відповідальності за зміст перепублікованих матеріалів не несе.