Боротьба з піратством в Україні: Що зроблено – Що робити?

20 Вер 2017 / 12:03 | Переглядів: 1485

Правовласники показали, що в Україні боротися з нелегальним використанням інтелектуального продукту можливо і закликали приєднуватись

Урамках KYIV MEDIA WEEK 2017 відбулась зустріч правовласників "Боротьба з піратством в Україні: Що зроблено - Що робити?", організована Ініціативою "Чисте небо".

Екосистема пірата дуже схожа на схему роботи будь-якого бізнесу. І це треба розуміти, починаючи взаємодію з порушником прав, його партнерами, а також використовуючи можливості боротьби в рамках законодавства України. Розуміючи, як саме пірат будує свій бізнес, правовласник зможе себе захистити. Саме про це розповідала керівник Ініціативи "Чисте небо" Катерина Федорова на початку зустрічі. Цю думку продовжив заступник генерального директора з правових питань "1+1 Медіа" Вячеслав Мієнко, який розповів про нові механізми боротьби з інтернет-піратством у правовому полі. Медіа група вже має практичний досвід взаємодії з сайтами та хостерами з України, Болгарії, Литви та Сейшельских островів. Але не завжди власники цих ресурсів дають зворотній зв'язок. У такому випадку слід звертатись до Департаменту інтелектуальної власності із заявою про правопорушення з метою накладення адміністративного штрафу.

"Після нещодавніх змін у законодавстві, штраф за порушення порядку розгляду заяв та блокування контенту складає від 8 500 до 34000 гривень. Але результати не є швидкими. На сьогоднішній день Департамент ще не укомплектований інспекторами. Але чим більше буде звернень від правовласників, тим швидше налагодяться та структуруються процеси нового підрозділу. Якщо держава буде бачити запит від кожного з нас, то буде сприяти більш оперативному забезпеченню кадрів для вирішення цих проблем. До речі, якщо один сайт нелегально використовує, наприклад, 10 ваших продуктів, то можна сміливо з адвокатом скласти 10 заяв та вимагати сплати штраф за кожне порушення окремо", - відмічає Вячеслав.

Про практичну роль Кіберполіції у боротьбі з піратством та як взаємодіяти правовласнику з правоохоронними органами розповів Сергій Кропива, підполковник поліції, керівник Київського управління Кіберполіції України. Він зазначив основні кроки, які має зробити правовласник, якщо онлайн-ресурс порушує права: надіслати лист-попередження; прорахувати суму завданих матеріальних збитків та підготувати документи, які їх підтверджують; за можливості провести попереднє експертне дослідження; підготувати заяву до правоохоронних органів; закріпити особу за супроводженням даної справи, яка забезпечить оперативну комунікацію. Сергій наголосив, що звернення до багатьох правоохоронних органів одночасно, тільки гальмує хід вирішення питання.

Розмову підтримав директор юридичної компанії "Віндекс", юридичний представник з питань захисту прав інтелектуальної власності "Медіа Групи Україна" Павло Миколюк. Він розповідав про особливості судового захисту прав та рекомендував правовласникам відповідально підійти до вибору об'єкту позову. Ефективніше обирати великого гравця, щоб перемога над ним була показова і для мілких піратів.

Катерина Федорова та Володимир Ілінг, голова Української Антипіратської Асоціації (УАПА) розповіли про новий спільний сервіс http://blacklists.org.ua, який містить список сайтів, до яких правовласники мають претензії. Завдяки цьому, рекламодавці мають можливість щомісячно отримувати на електронну пошту актуальну інформацію по ресурсам, які є порушниками інтелектуальної власності та убезпечити свою компанію від репутаційних, фінансових та інших ризиків, не розміщуючи на них рекламу. Тобто, якщо більше правовласників будуть надавати свій список піратів, то більше компаній будуть контролювати траєкторію фінансових потоків, тим самим шкодити бізнесу пірата. Володимир прокоментував оновлену систему моніторингу, який здійснює УАПА.

Продовжив тему моніторингу недобросовісних сайтів Артем Льозін, керівник VOD порталу 1+1 Digital, ідеолог та розробник сервісу по захисту авторського контенту у мережі Інтернет SUDUM.

"Ми зіштовхнулись із проблемою активного росту соцмереж і онлайн-кінотеатрів, які крадуть телевізійний контент. Враховуючи величезну відеобібліотеку 1+1 media, яку необхідно захищати від піратів, це ще й треба робити оперативно і 24/7, тому що важливо очищати контент у перші ж години, після його появи на піратах. Тому, ми створили сервіс SUDUM. Ми задоволені результатами: за рік було видалено більше 150 000 копій відео, ріст трафіку збільшився у 3 рази, а більше ніж на 40% відбулось збільшення доходу від відео-реклами. Сьогодні ТОП-5 соціальних мереж видаляють контент за нашою вимогою
(VK, Mail.ru, FB, OK, Instagram), ТОП-30 онлайн-кінотеатрів видаляють чи замінюють контент на легальний. Тому, боротись з піратами можливо і нескладно і, я впевнений, що це реально для кожного правовласника. Готові ділитись досвідом, якщо будуть запити від колег",- розповів Артем.

Наступним доповідачем став комерційний директор StarLight Digital Микола Фаєнгольд. Він впевнений, що піратство - це бізнес, який перешкоджає величезній кількості людей у кіно- і телеіндустрії розвиватись та отримувати гідну платню за свою роботу. Свою боротьбу з піратством вони почали ще у 2013 році, створивши Центр моніторингу контенту, почали співпрацю з ОТТ-провайдерами, вилучили усі нелегальні додатки в Apple Store, Google, Samsung, LG, які транслювали їх контент. Також перейшли на комерційні відносини із провайдерами та цього року вже подали першу заяву до Кіберполіції. За словами Миколи кожен правовласник може захищати свій продукт, якщо створить максимальну кількість місць для розміщення контенту, використовуватиме зручний сервіс для користувача та візьме на роботу людину, яка буде займатись моніторингом у мережі Інтернет.

На зустріч завітала гостя з Польщі, менеджер по управлінню правами в Інтернет і боротьбі з піратством, Віце-Президент Асоціації Sygnał Анна Слобода. Вона розповіла, що у Польщі, за даними Deloitte Poland, кожен користувач інтернетом у 2017 році, віком від 15-75 років хоч іноді використовує нелегальний контент. Не дивлячись на те, що вони з 2002 року створили Асоціацію та намагаються протидіяти бізнесу піратів, проблема ще залишається. Анна говорила про шляхи їх боротьби з піратами. Деякі дуже схожі з кроками, які вже впроваджені в Україні, наприклад - сервіс для рекламодавців із списком сайтів, до яких є претензії правовласників. А от інші вже пішли далі - активна співпраця з поліцією. Мають і інший досвід, яким у майбутньому готові поділитись.

Модератором зустрічі виступив експерт Інституту масової інформації, радник Smartsolutions Law Group Андрій Осипов. На завершення заходу він задав риторичне запитання до залу: "Скільки ще часу треба чекати змін?" І всі погодились з тим, що якщо чекати, то довго. Тому, він закликав правовласників об'єднуватись та спільно боротись з піратами, не чекаючи, поки вони самі припинять свою діяльність.

Иніціатива "Чисте небо" створена у 2013 році з метою розвитку легального аудіо-візуального продукту і боротьби з сайтами, які розповсюджують у мережі контент з порушенням права інтелектуальної власності. Її засновниками стали чотири найбільші медіа групи України - 1+1 Медіа, StarLightMedia, Медіа Група Україна та Inter Media Group.

Розповсюдити

Використання матеріалів сайту дозволяється при умові посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на сайт t-v.te.ua.

Редакція газети «Тернопіль вечірній» (t-v.te.ua) може не розділяти точку зору авторів статей і відповідальності за зміст перепублікованих матеріалів не несе.